OFTE STILTE SPØRSMÅL

Har renholderen med seg rengjøringsutstyr?
Ja, men du kan selv bestemme om de skal bruke sitt eller ditt utstyr. Hvis du velger å stille med egne midler, sørg for at de ligger fremme og at det er avklart med renholder. Du må stille med støvsuger og eventuelt strykejern og strykebrett hvis dette er en del av bestillingen
Hva er et HMS-kort?

Arbeidstilsynet har bestemt at alle som driver med renhold skal ha et HMS-kort. Dette kortet brukes for å identifisere renholderen og hvem han/hun jobber for. Alle som rengjør for Renglede.no skal ha et gyldig HMS-kort (Helse, miljø og sikkerhet).

Hva gjør jeg dersom noe er blitt ødelagt i hjemmet under rengjøring?

Vi er sertifisert og forsikret dersom uhellet er ute.

Hva gjør jeg hvis jeg av en eller annen grunn ikke blir fornøyd?

Ta kontakt via [email protected] og fortell oss hva du er misfornøyd med. Legg gjerne ved bilder. Vi vil undersøke saken og gi deg en tilbakemelding så fort som mulig.

Hva gjør jeg i forhold til nøkler, husalarm osv.?

Vi avtaler det praktiske direkte med deg når vi har mottatt bestillingen din.

Hva kan jeg forvente av rengjøringen?
Hva er inkludert i rengjøringen?
Gjelder hele boligen (gang, kjøkken, bad og soverom):
Rengjøring av alle flater (under 185 cm i høyden)
Støvsuging av gulv og teppe
Gulvvask/våtmopping
dørkarmer, håndtak og brytere
Fjerning av enkle flekker
Vask av speil og glassflater (unntatt vinduer)
kjøkken:
  • Vask av topplate komfyr
  • Utvendig vask av vifte
  • Oppvaskmaskin og evt. mikrobølgeovn rengjøres på utsiden
  • Avtørking av kjøkkenutstyr (kaffetrakter, kjøkkenmaskin etc.)
Bad:
  • Rengjøring av badekar og toalett
  • Vask av dusj og dusjvegger
Rengjøringen omfatter ikke:
  • Rengjøring av tak og andre utilgjengelige flater
  • Rengjøring og støvtørking av vegger
  • Flytting av tunge møbler og hvitevarer for å komme til
  • Fjerning av vanskelige flekker
  • Skjorter blir ikke brettet (mangler kleshengere blir skjortene hengt over stol e.l.)
  • Innvendig vask av komfyr og kjøleskap
  • Dette er ikke flyttevask eller visningsvask (nedvask).
Husk at du må rydde før renholderen kommer! Og hvis du har bestilt tilleggstjenester gjelder følgende:
Stryking av skjorter
Strykejern og strykebrett må være fremlagt
Skjortene som skal strykes må være fremlagt sammen med kleshengere
Skift av sengetøy
Sengetøy må være fremlagt på de sengene det skal byttes på.
Hva om renholderen ikke møter til avtalt tid?

Du vil bli informert dersom din renholder er forsinket. Vi vil kontakte deg for å avtale ny tid.

Hvordan betaler jeg for rengjøringen?

Vi fakturerer en gang per måned via e-post. Du kan registrere Avtalegiro i nettbanken ved første betaling. Med Avtalegiro trekkes beløpet automatisk. Et administrasjonsgebyr på kr 15,- vil legges til din faktura uavhengig av betalingsmetode.

Hvordan kan jeg endre bestillingen min?

Logg deg inn på Min side, kanseller ordren som ligger inne og legg inn en ny bestilling med de endringene du ønsker.

Kan jeg bestille en enkelt rengjøring?

Vi tilbyr kun abonnement med to ulike typer intervaller; annenhver uke og ukentlig. Det er ingen bindingstid hos oss, og du kan enkelt kansellere bestillingen etter én rengjøring hvis du ønsker det. Dette må gjøres innen fredag kl.08.00 uken før den neste rengjøringen.

Kan jeg bestille rengjøring for mindre areal enn boenheten min?

Selvfølgelig! I bestillingsprosessen velger du antall kvadratmeter du ønsker rengjort.

Kan jeg bestille samme renholder mer enn én gang?

Når du bestiller regelmessig rengjøring hos oss får du selv velge renholder. Det vil være denne personen som dukker opp hos deg ved hver rengjøring (så fremt det ikke foreligger sykdom o.l.). Ønsker du derimot å bytte renholder, gjør du det enkelt ved å kansellere bestillingen din og legge inn en ny med ønskede endringer.

Må jeg være hjemme under rengjøringen?

Det trenger du ikke! Det kan være en fordel å være hjemme den første gangen, og viser renholder rundt for å avklare forventninger. Ellers anbefaler vi at du lar renholder gjøre arbeidet.