Vilkår

Standardvilkår Renglede.no AS

Renglede.no AS forbeholder seg retten til å endre standardvilkår. For eksisterende kunder gjelder endringene etter 14 dager. Endringer av standardvilkår varsles via e-post eller SMS, og publiseres på Min side.

1. Om selskapet

Renglede.no AS som vaskeselskap har kun renholdere som innehar HMS-kort utstedt fra Arbeidstilsynet. Som oppdragsformidler samarbeider Renglede.no AS kun med godkjente vaskeselskaper som innehar HMS-kort, hvilket betyr at vi kun samarbeider med godkjente renholdere. Formålet med Renglede.no AS er at kunden skal være trygg på at renholderne utøver hvitt arbeid, at de har godkjente arbeidsavtaler, at de er registrert i Merverdiavgiftsregisteret og betaler skatt på sine inntekter.
Renglede.no AS (heretter «Selskapet») er et selskap som skal formidle og selv utføre vaskeoppdrag (heretter «Tjenesten»), enten direkte til sluttkunde (heretter «Forbruker») eller mellom utførende vaskeselskap (heretter «Vaskeselskap») og Forbruker. Forbruker kan enten være privat eller næringsdrivende. Tjenesten kan bestilles via selskapets hjemmeside renglede.no.

2. Booking, kansellering og oppsigelse

Forbruker er bundet til bestilling så fort booking er gjort gjennom webside, og bekreftelse på bestilling er mottatt.
Oppsigelse av abonnement må gjøres via Min side. Oppsigelse må skje innen natt til fredag uken før neste rengjøring. Abonnementsavtaler løper til de blir sagt opp av Forbruker eller av Selskapet grunnet manglende betaling.
I henhold til Lov om opplysningsplikt og angrerett av 2014 har Forbruker rett til å kansellere avtale om kjøp av tjeneste i inntil 14 dager etter inngåelse av avtale. Forbrukeren er innforstått med at angreretten ikke kan benyttes hvis Forbrukeren har bestilt og fått levert Tjenesten før utløpet av angrefristen.

3. Om Tjenesten

Ved foreliggende avtale mellom Forbruker og Selskapet pliktes Vaskeselskapet eller Selskapet å utføre arbeidet i henhold til avtalen. Alle personer som utfører renhold (Vaskeselskapet eller Selskapet) bestilt via Renglede.no har gyldig HMS-kort. Vaskeselskapet eller Selskapet har med seg nødvendig utstyr dersom ikke annet er avtalt, med unntak av støvsuger, strykejern og strykebrett.
Selskapet vil bruke Forbrukers kontaktinformasjon til å sende bekreftelser og påminnelser med tanke på de tjenester Forbruker har bestilt. Disse deles også med Vaskeselskapet for at de skal kunne utføre Tjenesten. Dersom Forbruker har gitt samtykke til dette vil Selskapet bruke kontaktinformasjonen til å sende informasjon og tilbud om Renglede.no sine tjenester.

4. Betalingsbetingelser

Selskapet fakturerer én gang i måneden. Faktura sendes til e-postadressen Forbruker har oppgitt til Selskapet. Det er Forbrukers plikt å tilse at e-postadressen er korrekt. Forbruker kan opprette Avtalegiro. Det er Forbrukers plikt å tilse at det er dekning på kontoen på forfallsdato dersom Avtalegiro benyttes. Ved manglende betaling vil det tillegges purregebyr. Dersom Selskapet fortsatt ikke mottar betaling vil det kunne forekomme inkassokrav.
Et administrasjonsgebyr på 15,- vil tillegges Forbrukers faktura uavhengig av betalingsmetode

5. Forbrukerens medvirkning

5.1 Tilrettelegging
Forbruker må tilrettelegge slik at Tjenesten kan utføres. Boligen skal være klargjort og ferdig ryddet før Vaskeselskapet/Selskapet kommer. Forbruker forplikter seg til å sikre Vaskeselskapet/Selskapet adgang til boligen fra avtalt starttidspunkt til slutt. Forbruker må også sikre tilgang til vann (varmt og kaldt), strømuttak og støvsuger. Forbruker er ansvarlig for at det ikke foreligger forhold ved boligen som utgjør en fare for Vaskeselskapet/Selskapet. Om Vaskeselskapet/Selskapet mener utførelsen av Tjenesten er uforsvarlig med tanke på HMS, kan han/hun velge å avbryte.
5.2 Helligdager, ferie og andre unntak
Forbrukeren har mulighet til å hoppe over Tjenesten inntil 6 ganger med 100% rabatt (det vil si at kunden ikke blir belastet oppdraget) per kalenderår ved ukentlig vask og 3 ganger per kalenderår med 100% rabatt ved vask annenhver uke. Hvis dette overskrides, vil Forbrukeren ytes en rabatt på 50 % fra henholdsvis 7 (ukentlig) og 4 (annenhver uke) kansellering dersom ikke annet er avtalt direkte med Selskapet. Dersom vaskedagen faller på en helligdag, vil Selskapet foreslå alternative nærliggende datoer for gjennomføring av Tjenesten. Finnes det ingen dato som passer vil Forbrukeren ikke
faktureres for dette. Ved sykdom, ferieavvikling eller andre uforutsette hendelser vil Selskapet sende en vikar for å utføre Tjenesten. Dersom dette ikke er mulig, vil ikke Forbrukeren faktureres for dette.
5.3 Skifte av renholder
Selskapet har disposisjonsrett til hvilken renholder som kan benyttes og har mulighet til å gjøre endringer om dette kreves grunnet logistikkmessige årsaker.
5.4 Manglende medvirkning
Dersom Tjenesten ikke kan utføres på grunn av manglende medvirkning fra Forbrukeren (se 5.1 Tilrettelegging) vil Forbrukeren likevel belastes fullt for Tjenesten. Det er Forbrukers ansvar å oppgi korrekt antall kvadratmeter som skal rengjøres. Dersom det oppdages et avvik kan Forbruker etterfaktureres basert på faktisk kvm.

6. Reklamasjon

Reklamasjon må meldes innen 3 dager etter det aktuelle oppdraget. Utførende Vaskeselskap eller Selskap har reklamasjonsansvar overfor Forbruker. Vaskeselskap eller Selskap skal ha en ansvarsforsikring på minimum 10 millioner kroner. Eventuelle reklamasjonssaker sendes til
[email protected], og videreformidles til Vaskeselskap eller Selskap.

7. Personvern

I tråd med personvernlovgivningen (GDPR) har Selskapet en personvernerklæring som viser til hvordan personopplysninger behandles. Denne er tilgjengelig på www.renglede.no.
Sist oppdatert: 1. september 2019